lördag, augusti 20, 2011

Frans Swahn + Fahrt live på Makeriet (Tors 25/8 20.00)


Makeriet presenterar Frans Swahn och Fahrt! En unik konsertupplevelse torsdagen 25:e augusti kl 20. Välkomna!

FRANS SWAHN

"Jag växte upp i Lund.

2010 flyttade jag till Berlin och började på allvar utforska låtskrivande utifrån mina upplevelser. Tidigare rörde jag mig i instrumentala landskap, breakbeat-baserat, rytmlöst, atonalt. Därför var det, och är fortfarande, en utmaning för mig att använda mig av min röst och konstruera låtar som håller engagerar. Att avväga vilka rytmer, toner, vilket textinnehåll som är platt och catchy och vilka som faktiskt går att använda med mina tidigare idéer i bakhuvudet.

Mitt tillvägagångssätt varierar från spelning till spelning. Under 2011 har jag ömsom spelat gitarr och sjungit enkelt konstruerade låtar över förprogrammerade bakgrunder, ömsom spelat synth och gnytt till till en ensam bastrumma i ett stycke evighet. Intresset jag de senaste åren ägnat Beach Boys nutida arvingar, har fått ge vika för manipulationerna i Hassells fjärde världen-ambient, Disco Infernos tröstlösa loopar och rytmerna och stämningarna hemmahörande i 70-talets inre-rymd-musik.

Här är en länk till skivan vilkens sista spik slogs i i November förra året.
http://fransswahn.bandcamp.com/

Och detta är min blogg:
http://fransswahn.blogspot.com/"


FAHRT

"Improviserade exkursioner i sound och melodi."


Samt sista chansen att se Daniel Christensens LTD QTY på Makeriet. Missa inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar